“Ντόνατς” ανανά

Υλικά

  • 600 γραμμάρια κιμά μοσχαρίσιο (μία καλή λάπα είναι ό,τι πρέπει)
  • ένα φλιτζάνι νιφάδες βρώμης (κουάκερ)
  • 1 αυγό
  • μια σκελίδα λιωμένο σκόρδο (αν θέλετε πιο απαλή γεύση προτιμήστε λίγο ψιλοκομμένο σχοινόπρασο, που θα βρείτε σε γλαστράκια στο τμήμα με τα λαχανικά των ΑΒ)
  • μία χούφτα τριμμένη παρμεζάνα (αν δε βρείτε parmigiano reggiano, ένα ώριμο πεκορίνο είναι μια χαρά)
  • 3-4 ψιλοκομμένα φρέσκα κρεμμυδάκια (έχουν πιο διακριτική γεύση από το ξερό κρεμμύδι)
  • μερικά φύλλα φρέσκο δυόσμο ή μέντα (κατά βούλησιν)
  • 1-2 ψιλοκομμένες καυτερές πιπερίτσες (η “κάψα” τους θα “ξυπνήσει” τους γευστικούς σας κάλυκες, γιαυτό επ' ουδενί μην την/τις παραλείψετε)
  • το ξύσμα ενός φρέσκου μικρού λεμονιού
  • 1 κουταλάκι απαλή μουστάρδα
  • 2 κουταλιές της σούπας κέτσαπ
  • μερικές σταγόνες γούστερ σως (συμπυκνωμένο umami, που θα ενισχύσει τη νοστιμιά του κρέατος σας)
  • 6 φέτες ανανά (από κονσέρβα είναι ικανοποιητικός, μα αν θέλετε να βάλετε φρέσκο, θα είναι ελαφρώς ξινούτσικος)
  • αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
  • λίγο ελαιόλαδο για επάλειψη

Διαδικασία

  1. Βάζουμε τον κιμά μας σε ένα βαθύ μπωλ. 
  2. Προσθέτουμε το κουάκερ, το αυγό, το σκόρδο που έχουμε λιώσει με την πρέσα, το ξύσμα από το λεμόνι (ακήρωτο φυσικά) και τα μυρωδικά μας που έχουμε πλύνει καλά και έχουμε ψιλοκόψει αρκετά.  Προσθέτουμε επίσης την κέτσαπ, τη μουστάρδα, τη γούστερ σως και την παρμεζάνα το πιπέρι και τέλος το αλάτι με σύνεση λόγω των παραπάνω υλικών
  3. “Ζυμώνουμε” καλά και βάζουμε το μπωλ μας στο ψυγείο τουλάχιστον για μια ώρα, για να “δέσουν” καλά οι γεύσεις και τα αρώματα (αφού πρώτα το έχουμε καλύψει προσεκτικά με μια πλαστική μεμβράνη)
  4. Στεγνώνουμε τις φέτες του ανανά, πιέζοντας τες με προσοχή ανάμεσα στις παλάμες μας με άφθονο απορροφητικό χαρτί κουζίνας
  5. Καλύπτουμε ελαφρά την κάθε φέτα ανανά με το μείγμα του κιμά, προσέχοντας να μην καλύψουμε την τρυπά στο κέντρο Έτσι όχι μόνο θα διατηρήσουμε το επιθυμητό σχήμα των ντόνατς, μα θα ψηθούν κι ομοιόμορφα σε όλα τα σημεία τους.
  6. Αλείφουμε τα “ντόνατς” με λίγο ελαιόλαδο,τα ψήνουμε σε καλά πυρακτωμένο μαντέμι, για δυο λεπτά από κάθε πλευρά για να πάρουν τις χαρακτηριστικές ρίγες της σχάρας
  7. Τελειώνουμε το ψήσιμο τους σε φούρνο με αέρα στους 180 βαθμούς για τουλάχιστον μισή ώρα (αναλόγως με το πόσο χοντρά τα έχετε κάνει). Καλό θα ήταν να τα ψήσετε πάνω σε μια  σχάρα που θα έχετε τοποθετήσει στη λαμαρίνα του φούρνο σας, για να “στραγγίζουν” ενώ ψήνονται και να γίνουν πιο τραγάνα και λαχταριστά 
  8. Θα ήταν “πολιτικώς ορθόν” να σας προτείνω να τα συνοδεύσετε με μια σαλάτα ρόκα - παρμεζάνα μα μην κοροϊδευόμαστε! Μεταξύ μας, ξέρουμε ότι τέλειος συνδυασμός (παρά τις συμβουλές του διαιτολόγου μου) θα ήταν με μια τηγανιά φρέσκιες και τραγανές πατάτες Μεσσηνίας, που δεν χρειάζεται καν να ξεφλουδίσετε! Για ντιπ, προτιμήστε μια πικάντικη κέτσαπ, μια γλυκιά μουστάρδα με σιναπόσπορους και τέλος μια καπνιστή BBQ σως!
  9. Καλή επιτυχία (για σχόλια, παρατηρήσεις και συμβουλές αναζητήστε τον Γαστροναύτη στο facebook).

 

donuts_anana-01.jpgdonuts_anana-02.jpgdonuts_anana-03.jpgdonuts_anana-04.jpgdonuts_anana-05.jpgdonuts_anana-06.jpgdonuts_anana-07.jpgdonuts_anana-08.jpgdonuts_anana-09.jpgdonuts_anana-10.jpgdonuts_anana-small-01.jpg

Share